Subject: FW: Lagedi-Aegviidu raudtee kontaktvõrgu rekonstrueerimine
From: Laur Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 18 Oct 2024 14:14:20 +0300

Tere

Palun registreerida minule täitmiseks

Delta viit 7.1-2/24/14817-12

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Vjacheslav Simanovich <[email-masked]>
Sent: Friday, October 18, 2024 2:03 PM
To: Laur Kõiv <[email-masked]>
Subject: RE: Lagedi-Aegviidu raudtee kontaktvõrgu rekonstrueerimine

Tere!

Projekti materjalid on taas täiendatud vastavalt teie märkustele.
Korrigeeritud ja allkirjastatud projekt on alla laaditav lingil.

https://www.dropbox.com/scl/fi/7fjeb54t629ekqllp2m7u/10663LR-TP_Lagedi-Raa
siku-jaamavahe_v02.asice?rlkey=60sne431sy18j4av5npzxzpsg
<https://www.dropbox.com/scl/fi/7fjeb54t629ekqllp2m7u/10663LR-TP_Lagedi-Ra
asiku-jaamavahe_v02.asice?rlkey=60sne431sy18j4av5npzxzpsg&st=4vut3est&dl=0
> &st=4vut3est&dl=0

Üksikvastused allpool punasega.

*	Palume 10kV õhuliinide osas tagada ülesõitudel nn ristumisel teega
kõrguskabariit 7,0m + Del (paljasjuhtme korral), standard EVS-EN
50341-2-2018. Lisaks palume täpsustada, kas ristumisel riigiteedega on
10kV õhuliinide osa arvestatud ka maksimaalsete ripetega. Palume kajastada
joonistel maksimaalsed ning minimaalsed ripped ning kajastada vastav info
ka seletuskirjas. Seletuskirja punkt 3.5. täiendatud ning joonis EL-6-02
samuti (väljavõte allpool).

*	Lisaks palume kajastada seletuskirjas 10kV õhuliini kohta vastavad
andmed liinide kohta, kas tegemist on paljasjuhtmetega liinidega või
kaetud juhtmetega (sh lisada juhtme tüüp). Seletuskirja punkt 3.5.
täiendatud. Juhtme tüüp on ACSR, tooteleht kirjalisas.

*	Lisaks palume selgitada ja täpsustada, kas kontaktvõrgu pingest
välja lülitamine tähendab ka 10kV õhuliinide välja lülitamist pingest? Ei,
tegemist on erinevate vooluallikatega. Kontaktvõrgu pingest välja
lülitamise ajal on 10kV liin pinges.

*	Lisaks palume täpsustada seletuskirja sõnastust ning „peab olema
tagatud läbipääs……“ asemel kajastada „on tagatud läbipääs……“.
Korrigeeritud.

Parimat!

Vjacheslav Simanovich

Valdkonnajuht / Hoonete Projekteerimine

OÜ Keskkonnaprojekt

+327 5300 3695

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Laur Kõiv <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: kolmapäev, 2. oktoober 2024 16:11
To: Vjacheslav Simanovich <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Lagedi-Aegviidu raudtee kontaktvõrgu rekonstrueerimine

Teie 13.09.2024

Meie 02.10.2024 nr 7.1-2/24/14817-12

Vjacheslav Simanovich

OÜ Keskkonnaprojekt

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

13.09.2024 esitasite kooskõlastamisele tööprojekti nr 10663
„Lagedi-Aegviidu raudtee kontaktvõrgu rekonstrueerimine“
(Peaprojekteerija: Elektrizace železnic Praha a.s.).

Tehnovõrkude ehitustööd on kavandatud alltoodud riigiteede tee piirides ja
tee kaitsevööndis:

1. Riigitee nr 11300 Lagedi - Aruküla - Peningi km 5,85;

2. Riigitee nr 11304 Aruküla - Kostivere km 2,11.

Oleme projekti materjalid üle vaadanud ning palume täpsustada ning
täiendada.

*	Palume 10kV õhuliinide osas tagada ülesõitudel nn ristumisel teega
kõrguskabariit 7,0m + Del (paljasjuhtme korral), standard EVS-EN
50341-2-2018.

*	Lisaks palume täpsustada, kas ristumisel riigiteedega on 10kV
õhuliinide osa arvestatud ka maksimaalsete ripetega. Palume kajastada
joonistel maksimaalsed ning minimaalsed ripped ning kajastada vastav info
ka seletuskirjas.

*	Lisaks palume kajastada seletuskirjas 10kV õhuliini kohta vastavad
andmed liinide kohta, kas tegemist on paljasjuhtmetega liinidega või
kaetud juhtmetega (sh lisada juhtme tüüp).

*	Lisaks palume selgitada ja täpsustada, kas kontaktvõrgu pingest
välja lülitamine tähendab ka 10kV õhuliinide välja lülitamist pingest?

*	Lisaks palume täpsustada seletuskirja sõnastust ning „peab olema
tagatud läbipääs……“ asemel kajastada „on tagatud läbipääs……“.

Palume projekti täiendada ning edastada komplektne allkirjastatud projekt
e-mailile  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Vjacheslav Simanovich <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, September 13, 2024 9:26 AM
To: 'Laur Kõiv' < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Cc:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: RE: Lagedi-Aegviidu raudtee kontaktvõrgu rekonstrueerimine

Tere!

Projekti materjalid on täiendatud vastavalt teie märkustele. Korrigeeritud
ja allkirjastatud projekt on alla laaditav lingil.

<https://www.dropbox.com/scl/fi/sjzgi427i7kkh4k09yq4o/10663LR-TP-EL-3-Lage
di-Raasiku-jaamavahe.asice?rlkey=n18vn3mpr66c9mh0yjjncocoe&st=vrmy7t80&dl=
0>
https://www.dropbox.com/scl/fi/sjzgi427i7kkh4k09yq4o/10663LR-TP-EL-3-Laged
i-Raasiku-jaamavahe.asice?rlkey=n18vn3mpr66c9mh0yjjncocoe&st=vrmy7t80&dl=0

Üksikvastused allpool punasega.

1.	Riigiteedega ristuvatel raudteeülesõidukohtade asendiplaanidel on
kajastatud maakaablite, tõkkepuude, fooride jne rajamist (info puudub
legendis). Palume selgitada ning asendiplaanidel üheselt kajastada, kas
antud tehnovõrkude rajamine on ka tööprojekti nr 10663 osa. Kui tegemist
on tööprojekti nr 10663 osaga, siis palume projekti täiendada ning
juhinduda Transpordiameti juhendist: „
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/noude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel“. Kajastada vastavate projektide andmed
tingmärkides (nr, nimetused). Käesoleva töö 10663 raames vahetatakse vaid
kontaktvõrk (koos tugipostidega ja õhukaablitega) välja. Igasugused
maakaablid, tõkkepuud, foorid jms rajatised ei ole antud töö osa.

Palume korrigeerida asendiplaane ja legende selliselt, et oleks üheselt
mõistetav, milliseid tegevusi tööprojekti nr 10663 raames on
projekteeritud. Asendiplaanidel on kajastatud erinevaid kontuure/jooni ja
rajatisi, millele puudub vaste legendis, palume lisada puuduvad andmed
legendi. Joonisel on tingmärgid ning jooned/kontuurid korrigeeritud.
Olemasolevad rajatised on mustvalged ja geodeetiline alus on hall.

Palume parandada ka asendiplaani loetavust riigiteedega ristuvatel
raudteeülesõidukohtadel, hetkel on kajastatud palju kattuvaid kontuure,
kirjeid, teksti ning asendiplaanilt pole võimalik üheselt tuvastada, mida
on projekteeritud tööprojektiga nr 10663. Korrektuurid on sisse viidud.

2.	Tööprojekti nr 10663 materjalides on esitatud ristlõige
raudteeülesõidukoha riigitee nr 11300 Lagedi - Aruküla - Peningi km 5,8
kohta, kuid puudub ristlõige raudteeülesõidu riigitee nr 11304 Aruküla -
Kostivere km 2,11 kohta. Palume esitada täiendavalt ristlõige ka
raudteeülesõidu riigitee nr 11304 Aruküla - Kostivere km 2,11 kohta.
Raudteeülesõidu riigitee nr 11304 Aruküla - Kostivere km 2,11 ristlõige on
lisatud joonisele 106663LR-KV-EL-6-02.

3.	Seletuskirjas palume kajastada tööprojektiga nr 10663 kaasatud
raudteeülesõitude gabariidiandmed. Milliste (kui kõrgete)
ülegabariidiliste veoste ohutu läbipääs on tagatud ilma pingest välja
lülitamiseta ning kuidas on tagatud kuni 6,00 m kõrguste veoste
läbilaskmine. Palume seletuskirja vastavalt täiendada ning lisada juurde
täiendav selgitus raudteeülesõitude ning gabariitide kohta. Seletuskiri
täiendatud punktis 8.

4.	Palume kontrollida seletuskirja vastavust tööprojekti nr 10663
ulatusega. Palume kontrollida, kas raudteeülesõit riigitee nr 11313
Raasiku-Kehra km 7,53 on antud projekti osa või mitte. Seletuskirjas
palume kajastada konkreetselt, millised raudteeülesõidud on antud
tööprojekti osa. Kinnitatakse, et Raudteeülesõit (riigitee nr 11313
Raasiku-Kehra km 7,53) ei ole Lagedi-Raasiku projektiosa mahus, vaid on
järgmises projektiosas. Seletuskirja on vastavalt korrigeeritud.

Parimat!

Vjacheslav Simanovich

Valdkonnajuht / Hoonete Projekteerimine

OÜ Keskkonnaprojekt

+327 5300 3695

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Laur Kõiv < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 22. juuli 2024 14:37
To: Vjacheslav Simanovich <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: RE: Lagedi-Aegviidu raudtee kontaktvõrgu rekonstrueerimine

Teie 05.07.2024

Meie 22.07.2024 nr 7.1-2/24/14817-10

Vjacheslav Simanovich

OÜ Keskkonnaprojekt

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

05.07.2024 esitasite kooskõlastamisele tööprojekti nr 10663
„Lagedi-Aegviidu raudtee kontaktvõrgu rekonstrueerimine“
(Peaprojekteerija: Elektrizace železnic Praha a.s.).

Tehnovõrkude ehitustööd on kavandatud alltoodud riigiteede tee piirides ja
tee kaitsevööndis:

1. Riigitee nr 11300 Lagedi - Aruküla - Peningi km 5,85;

2. Riigitee nr 11304 Aruküla - Kostivere km 2,11.

Juhime tähelepanu, et Transpordiamet on kooskõlastanud 06.10.2023 kirjaga
nr 7.1-2/23/14817-8 ehitusloa aluseks oleva Lagedi-Aegviidu kontaktvõrgu
ehitusprojekti, Ardanuy Ingeneria SA töö nr 1004 „Lagedi-Aegviidu
kontaktvõrgu projekteerimine. Lõik 1: Ülemiste-Aegviidu. Osa 4“
eelprojekti staadiumis.

Projekti realiseerimisel tuli arvestada järgneva informatsiooni ja
nõuetega:

Töövõtja põhiprojektiga (tööprojektiga) peab olema tagatud raudtee
kontaktvõrgu ja kontaktvõrgu mastide võimekus lasta läbi riigiteede
raudteeülesõidukohtadel ülegabariidilisi veoseid järgmiselt:

Raudteeülesõidukohtadel asukohaga:

• Riigitee nr 11300 Lagedi - Aruküla - Peningi km 5,8 (raudtee km
123+650);

• Riigitee nr 11304 Aruküla - Kostivere km 2,11 (raudtee km 128+350);

peab olema tagatud läbipääs ülegabariidilistele veostele kõrgusega kuni
6,00 m kontaktvõrgu pingest välja lülitamisega.

Tutvunud esitatud materjalidega, märgime, et tööprojekti nr 10663
„Lagedi-Aegviidu raudtee kontaktvõrgu rekonstrueerimine“ projekteerimisel
ei ole arvestatud täielikult Transpordiameti poolsete nõuetega. Palume
projekti materjale täiendada ning korrigeerida ja tagada vastavus
nõuetele. Projekti koostamisel palume juhinduda Transpordiameti juhendist:
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/noude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel. Muuhulgas viitame alljärgnevatele
mittevastavustele:

1.	Riigiteedega ristuvatel raudteeülesõidukohtade asendiplaanidel on
kajastatud maakaablite, tõkkepuude, fooride jne rajamist (info puudub
legendis). Palume selgitada ning asendiplaanidel üheselt kajastada, kas
antud tehnovõrkude rajamine on ka tööprojekti nr 10663 osa. Kui tegemist
on tööprojekti nr 10663 osaga, siis palume projekti täiendada ning
juhinduda Transpordiameti juhendist: „
<https://www.transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/noude
d_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> Nõuded tehnovõrkude
teemaale paigaldamise kavandamisel“. Kajastada vastavate projektide andmed
tingmärkides (nr, nimetused).

Palume korrigeerida asendiplaane ja legende selliselt, et oleks üheselt
mõistetav, milliseid tegevusi tööprojekti nr 10663 raames on
projekteeritud. Asendiplaanidel on kajastatud erinevaid kontuure/jooni ja
rajatisi, millele puudub vaste legendis, palume lisada puuduvad andmed
legendi.

Palume parandada ka asendiplaani loetavust riigiteedega ristuvatel
raudteeülesõidukohtadel, hetkel on kajastatud palju kattuvaid kontuure,
kirjeid, teksti ning asendiplaanilt pole võimalik üheselt tuvastada, mida
on projekteeritud tööprojektiga nr 10663.

Asendiplaani jooniste vormistamisel lähtuda Majandus- ja taristuministri
17.07.2015 määruse nr 97 „Nõuded ehitusprojektile“ § 10 sätestatut – ehk
tööprojekti joonis peab võimaldama mugavat kasutamist ehitusplatsil ning
märkused ja nõuded esitada selliselt, et mitme projektdokumendi üheaegne
jälgimine ei oleks vajalik.

2.	Tööprojekti nr 10663 materjalides on esitatud ristlõige
raudteeülesõidukoha riigitee nr 11300 Lagedi - Aruküla - Peningi km 5,8
kohta, kuid puudub ristlõige raudteeülesõidu riigitee nr 11304 Aruküla -
Kostivere km 2,11 kohta. Palume esitada täiendavalt ristlõige ka
raudteeülesõidu riigitee nr 11304 Aruküla - Kostivere km 2,11 kohta.

3.	Seletuskirjas palume kajastada tööprojektiga nr 10663 kaasatud
raudteeülesõitude gabariidiandmed. Milliste (kui kõrgete)
ülegabariidiliste veoste ohutu läbipääs on tagatud ilma pingest välja
lülitamiseta ning kuidas on tagatud kuni 6,00 m kõrguste veoste
läbilaskmine. Palume seletuskirja vastavalt täiendada ning lisada juurde
täiendav selgitus raudteeülesõitude ning gabariitide kohta.

4.	Palume kontrollida seletuskirja vastavust tööprojekti nr 10663
ulatusega. Palume kontrollida, kas raudteeülesõit riigitee nr 11313
Raasiku-Kehra km 7,53 on antud projekti osa või mitte. Seletuskirjas
palume kajastada konkreetselt, millised raudteeülesõidud on antud
tööprojekti osa.

Palume projekti täiendada ning edastada komplektne allkirjastatud projekt
e-mailile  <mailto:[email-masked]> [email-masked].

Juhime tähelepanu, et uute materjalide esitamisel võib märkuseid ning
asjaolusid lisanduda.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn /  <https://www.transpordiamet.ee/>
Transpordiamet

From: Vjacheslav Simanovich <
<mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, July 5, 2024 3:27 PM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Lagedi-Aegviidu raudtee kontaktvõrgu rekonstrueerimine

Tere!

Vastavalt Teie kirjas kirjas nr 7.1-2/23/14817-8 toodud tingimustele
esitan Teile ülevaatamiseks ja kooskõlastamisseks Lagedi-Raasiku etapi
Tööprojekti aktualiseeritud geoalusel.

Projekti dokumentatsioon on saadaval lingil:

https://www.dropbox.com/scl/fo/rthhmuoumlvcmrgcsos3o/AMn4Xx9Le_g_jWlR8I636
P8?rlkey=pgcea11vu5k1s6gf69cprogv7
<https://www.dropbox.com/scl/fo/rthhmuoumlvcmrgcsos3o/AMn4Xx9Le_g_jWlR8I63
6P8?rlkey=pgcea11vu5k1s6gf69cprogv7&st=l4ay4n2b&dl=0> &st=l4ay4n2b&dl=0

Parimat!

Vjacheslav Simanovich

Valdkonnajuht / Hoonete Projekteerimine

OÜ Keskkonnaprojekt

+327 5300 3695

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.